Langkau ke kandungan utama

Masalah Oh Masalah

Hai2

Setiap orang ada masalah masing2…Setiap orang ada cara masing2 untuk selesaikan masalah masing2…Tapi,tidak seeloknya juga melarikan diri dari masalah tanpa mencari jalan penyelesaian..Masalah pun takkan dapat diselesaikan and masalah tu akan bertimbun…

Lagi untuk memudahkan penyelesaian sesuatu masalah,seeloknya menganggapnya sebagai dugaan buat kita…Maybe,dengan cara ni dapat memotivasikan diri supaya kuat untuk hadapi masalah tu walaupun emm,agak berat..Tu hanyala pendapat aku…Ye,aku tak berada dalam masalah dan situasi kalian,maka tak da hak nak menasihati..

Tapi,aku jugak tak lari dari tiada masalah..Aku jugak turut ada masalah..Lari sejauh dari Malaysia sekali pun belum tentu aku dapat selesaikan masalah ni,and nak tak nak,kena jugak hadap benda ni..Mungkin masalah aku xdala sebesar mana pun,tapi still serius thing yang perlukan jalan penyelesaian…

Jenis aku, if aku ada masalah sekali pun,aku lebih selesa diamkan diri and takkan cite pada orang…And,aku cuba cari penyelesaian sendiri…Disitu,aku cuba tak nak bebankan masalah aku pada orang lain..Baik buruk jalan penyelesaian,aku cuba jugak tanggung sendiri..Lagipun,takkan ada sapa yang akan dapat tolong aku melainkan diri sendiri…

Begitu jugak dalam meluahkan perasaan dan isi hatiku..Aku lebih senang tidak menceritakan pada sesiapa pun…BUTTT, if i want to share i will share to somebody who very close with me,and who understand everything about me…is it bf??No…even pada boyfie sekali pun,aku tak gemar nak bercerita sangat padanya..Kecuali,lau dia sendiri yang bertanya,maybe aku akan cite…
Kadang2,aku suka tulis masalah or nak meluahkan perasaan aku dalam buku diari then aku akan koyakkan apa yg aku tulis…Adalah sikit kelegaan kat situ tapi tak la berapa lega sangat…

Ok,setakat ni saja dulu…Pesanan aku,jika ada masalah sekali pun,cepat2 selesaikan masalah tu agar masalah tu takkan berpanjangan…Lau,perlukan tempat meluahkan masalah,jangan luahkannya dipublic seperti wall facebook,twitter,wechat dan sebagainya….Tapi,berkongsila kepada seseorang yang boleh dipercayai yang boleh memberikan nasihat…Sekurangnya,beban tu mungkin boleh berkurangan…And satu lagi jangan buat keje bodoh seerti BUNUH DIRI,tu bkn setakat tak selesai masalah,malah dapat dosa lagi….Selesaikan satu persatu masalah hampa tu naa…


Ok,bye…

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po