Langkau ke kandungan utama

Cerpen : Bangtan Lover's Pt 3

Bangtan Lover's (Part 3) 

Mata meliar ke arah buku2 yang bersusun di atas rak itu. Penat berjalan dari satu rak ke rak yang banyak kat situ.Perpustakaan itu memang luas.Aku di satukan satu grup dengan V, Jimin dan Jungkook untuk satu tugasan yg diberikan oleh pensyarah kami Cik Juwita. Apabila tangan mencapai pada sabuah buku, terasa ada seseorang mencuit bahu aku dari belakang. Aku pun pusing untuk lihat siapa.Segaris senyuman terlihat dibibir jejaka kacak di hadapanku. Di sebelahnya pula berdiri seorang jejaka yg sedang memerhati dengan tajam.Marah lagi ke?

 "Dah dapat buku?" tanya V yg sedang memegang beberapa buah buku ditangan. Aku hanya mengangguk.
"Ok,jom kita pergi kat Jimin." V menarik tanganku ke arah Jimin yg sedang membaca buku di satu meja bersaiz segi empat.Aku hanya mengikut dan Jungkook pula mengikut dari belakang. Aku pun duduk di kerusi hadapan Jimin.V duduk di sebelah Jimin.
"This my seat." Jungkook bersuara tiba2.
"Owh sorry.U can seat here." Aku pun bangun untuk ubah tempat duduk.
"Its okay.Awak duduk je.Saya boleh duduk sebelah awak. Kerusi ada 4 saja." Tetiba Jungkook bersuara dengan senyuman.Dia duduk di kerusi sebelah.Aku pun duduk kembali. Jimin dan V yg melihat pun tersenyum.

 "Ok, kita mulakan perbincangan kita."V mengetuai. Aku mula membuka buku yg aku ambil tadi untuk mencari maklumat tugasan yg perlu kami lakukan. Setiap daripada kami mengeluarkan idea yg terbaik.

****
Aku berjalan menuruni tangga bangunan perpustakaan 2 tingkat itu untuk pulang. Jimin dan V mengajakku ke kedai buku tapi aku menolak kerana aku hendak balik cepat.Tetiba aku terdengar ada suara memanggil namaku.Isy, hari ni saja dah 3 kali orang cuba panggil aku.Itupun ahli2 Bangtan Boys.Apa hal lagi ni?

"Alisa.." Seorang gadis yang tidak aku kenali memanggilku.Dia bukan sekelas denganku.
"U Alisa right?" Ehh,minah ni.Tadi kau yg panggil nama aku,ni tanya balik pulak.
"Yes, i'm Alisa.Ada apa ya?"
"I Jessica.I nak cakap sikit dengan you.Do you have a time?"
"Tp saya nak balik..."Serba salah aku jawab.
"This is important.I need to talk with you now." pelik juga perempuan ni.Ada apa sebenarnya.
"Ok.Kita cakap kat taman." Setelah mempertimbangkannya,aku setuju jugak.Kami ke taman di kolej.

****

"I nampak u dengan Bangtan Boys kat kafe.Apa you buat dengan diorang?" Jessica memulakan perbualan.
"Kitorang cuma makan je. Takde pape pun." Pelik btul cara pertanyaan dia ni.
"You tahu kan sape Bangtan Boys?Jadi i harap u tolong jangan rapatkan diri u dengan diorang?"
"What do you mean? Saya cuma berkawan dengan diorang."
"Diorang tu artis terkenal,bukan setakat kat kolej ni,tapi seluruh dunia.So, u jangan nak bermimpila untuk berdampingan dengan diorang." Tempelak Jessica.

Aku tak faham kenapa Jessica perlu berkata macam tu.Aku cuma berkawan,instead aku tak tahu apa2 pun pasal kumpulan tu.
"Remember Alisa,u jangan rapat dengan diorang..Kalau tak u tahu nasib you..."
"Jessica!!" Belum sempat aku membalas kata2 Jessica itu, kedengaran suara Jungkook.Entah bila masa dia ada datang pun aku tak tahu. Dia menarik tanganku supaya berdiri di belakangnya.

"Jungkook Oppa.." Jessica kelihatan pucat tiba2.
"You nak bagi amaran apa pada dia hah?Jawab Jessica?" Marah betul Jungkook pd Jessica.Aku tak faham apa sebenarnya yg terjadi.Aku hanya mampu diamkan diri memerhati
"O-Oppa..I-I cuma suruh dia j-jangan rapat.."
"U takde hak nak halang sapa2 pun untuk berkawan dgn kami.Apalagi Alisa.I bagi amaran dekat U Jessica.Jangan pernah berani ganggu dia.Kalau tak, u pun akan tahu nasib u." Potong Jungkook lalu menarik tanganku pergi dari situ.

****
Aku hanya mengacau air dalam gelas di hadapan aku.Jungkook pula asyik hanya memandangku dari tadi.Jungkook membawa aku minum di kafe.
"Alisa, saya tawu awak pasti keliru dengan apa yg terjadi tadi kan?" Jungkook bertanya.
"Macam mana awak boleh ada kat situ? Bukan awak ikut V dengan Jimin ke tadi?" Soalan dijawab dengan soalan.
"Saya tak ikut diorang.Saya memang selalu ke taman lau saya nak cari ketenangan.Secara kebetulan saya ternampak awak dengan Jessica dan dengar perbualan awak dengan dia." jelas Jungkook.

"Saya ni tak layak nk berkawan dengan korang.Segan saya nak berkawan dengan artis popular macam korang."
"No,its not like that.Kami berkawan dengan awak ikhlas, bukan sebab populariti kami.Cuma awak tak tahu banyak pasal kitorang." Jungkook diam seketika.Aku hanya mendengar, tidak berniat hendak mencelah.


"Semua orang tahu kitorang artis.Kami penyanyi berkumpulan. Jessica tu artis naungan syarikat yg Bangtan Boys terlibat.Dia memang tak boleh tengok orang lain yg lebih rapat dengan kami.
Jadi bila awak boleh berkawan dengan kami dia cuba bagi amaran pada awak mcm yg dia dh buat kt awak td.Kitorang dh masak sgt prangai dia." Cerita Jungkook.

"Tapi kami berkawan dengan awak atas pilihan kami sendiri dan kami ikhlas berkawan dengan awak.Bagi kami awak adalah bunga yg paling penting bagi kami." Jungkook tersenyum memandangku.Hensem juga dia ni rupanya.
"Apa maksud awak yg saya ni bunga paling penting?" Tanyaku
"Kitorang tak ada kawan perempuan yg rapat,yang boleh bersama Bangtan Boys sebebasnya sebelum ni.Jadi,awaklah satu2nya perempuan yg yg berkawan rapat dengan kami tanpa ambil kisah tentang popularity kami."

Bangga juga aku apabila dengar.Tak sangka aku boleh berkawan dengan artis.Setelah lihat jam di tangan, dah lewat sangat ni.Aku pun mengajak Jungkook pulang.Setelah bayar harga minuman,kami beriringan pulang ke rumah dengan menaiki lrt.

sampai sahaja di hadapan rumah aku, kami berpamitan sebelum masuk ke dalam rumah.
"Terima kasih sebab tolong saya tadi Jungkook." Ucapku.
"Simpan je terima kasih tu.Saya cuma nak awak terus berkawan dengan kami."Begitu tulus Jungkook meminta aku supaya terus berkawan dengan diorang.
"Baiklah.Saya akn tunaikannya."Dengan senyum aku janji dengannya.
"Okla, awak masukla.Bye Lisa." Jungkook melangkah ke rumahnya.
"Bye." Aku pun masuk ke rumah.

Tersenyum aku sendiri.Bangtan Boys...Aku semakin sukakan diorang...

Bersambung...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po