Langkau ke kandungan utama

Cerpen Fanfic : Park's Family (Part 4)

PARK's FAMILY (PART 4)

(Di taman)
Aku berjalan ke taman sambil mendengar lagu melalui earphone. Lagu EXO-One and Only di mainkan di handphoneku. Dalam sedang leka mengadap handphoneku, aku terlanggar seseorang tanpa sengaja.
"Mianhae,mianhae. Saya tak sengaja. Awak tak apa2?" Tanyaku pada lelaki yang tertunduk itu. 
"i'm okay. don't worry." Jawabnya lalu mengangkat kepalanya. Terkejut Ji Hyo memandang lelaki itu.
"Eh, awak rupanya. Saya mintak maaf,saya tak sengaja."
"Its okla. Awak tak sengaja kan?" Tersenyum Jungkook berkata. Omg,makin melting aku tengok.
"Emm, awak sure ke awak ok?" Risau juga lau dia terlanggar batu ke apa ke?.
"Ye,saya ok. Saya takde pape. Don't worry." lega hati aku jika dia takde apa2. Aku memandangnya dari atas ke bawah,seperti dia baru lepas jogging berdasarkan pakaian yang dipakainya.

" Awak baru lepas jogging ke?" Aku cuba bertanya.
"haa? Ha'ah,baru je lepas." Jawabnya. Matanya memandang mataku. Naik segan aku dibuatnya.
"Err, lau awak sudi,jomlah kita pergi duduk kat sana. Sebagai ganti saya terlanggar awak,saya belanja ais krim. Boleh?" Ajakku. Jungkook dillihat diam seperti sedang memikirkan cadangan aku.
"Emm, ais krim je?" Tanya Jungkook cuba hendak mengusik.
"Err, saya tak bawak duit lebih. Saya belanja ais krim je dulu ehh?" "Eh, dia ni nak buli aku ke apa? Dah bagi betis nak peha pulak? " desis hatiku. 
"Haha, saya gurau je. Takpelah, saya tak nak awak belanja apa2. Jomlah kita pegi sana." Jungkook terus menarik tanganku ke bangku yang ada di taman. Perasaan bahagia menyelinap sampai ke dalam tangkai hati aku apabila tangannya meraih tanganku.

"Ok,jom duduk sini." kami sama2 duduk bersebelahan di bangku itu.
"Awak betul ke tak nak saya belikan ais krim?" Aku cuba bertanya. Dia menoleh memandangku sambil tersenyum manis.
"ye. lau awak nak biar saya yang belikan. Tak manis pulak saya nak suruh awak belanja,hehe.." Alahai sweetnya dia ni. Makin suka aku dengan sikapnya ni.
"Saya dah kenyang." Aku hanya menunduk. 
"Awak selalu datang sini ke?" Tanya Jungkook
"selalu jugak. Lau saya takde aktiviti apa2 saya suka datang sini,ambik angin." Senyumku.
Kami hanya mendiamkan diri. 

"Awak dah baca novel tu?" Tanya Jungkook.
"Dah. Best sangat ceritanya. Terima kasih kat awak sebab tolong suggestkan novel tu untuk saya." 
"small matterla." Jungkook senyum memandangku. Mata kami tiba2 bersatu. Terasa mukaku merah.
"Ehemm.. Awak, saya rasa saya nak balik dululah. Takut abang saya cari saya. Saya pergi dulu. Bye." Aku terus bangun dan berlalu dari situ. Tak sanggup nak berlama dari situ,kerana takut tak mampu bertahan dengan debaran hati yang laju.
Jungkook tidak sempat berkata apa2. Tak sempat dia hendak meluahkan rasa hatinya.

***

(Di rumah Park's Family)
Sampai di rumah aku terus duduk di meja batu di halaman rumah. Aku menarik nafas bagi menghilangkan rasa debaran di hati sebentar tadi. Entah kenapa hati aku rasa berdebar tapi pada masa yang sama rasa bahagia. Kesal juga kerana aku tinggalkan dia macam tu saja. Aku tak nak rasa hati diketahui. 
"Ji Hyo ah, kenapa duduk sini?" Tanya Seo Joon tiba2. Entah masa bila abangnya ada situ.
"Err, saja je oppa. Penat jogging,hehehh." Kataku sambil menggaru kepalaku yang tidak gatal. Seo Joon memandangku kehairanan.
"Jogging? sejak bila adik oppa ni suka jogging?" Tanya Seo Joon lagi
"Err,baru je. Okla, Ji Hyo masuk dalam dulu." Tak mahu berlama aku pun terus masuk ke dalam rumah meninggalkan abangku yang terpinga-pinga memandangku.

Masuk saja ke dalam rumah, aku lihat Chanyeol oppa dengan Jimin sedang berbual di studio mini Chanyeol oppa. Mungkin berbincang pasal muzik. Aku berjalan ke arah studio abangku. Jimin yang perasan kedatanganku terus bersuara.
"Hey ,my twin sister. Where you go?" 
"Wae? Aku pergi taman." Aku lantas duduk dikerusi disebelah Chanyeol. Kepalaku di sandar pada bahu Chanyeol oppa. 
"Ji Hyo,gwaenchanha? Tak sihat ke?" Tanya Chanyeol memegang dahiku.
"Aniya.gwaenchanha." Jawabku.
"Jinjja?" Tanya Jimin pula.
"Nae. Don't worry. Korang buat apa? Oppa buat lagu baru ke?" Tanyaku untuk mengalih perhatian dari tentang aku.

" Aniya. Saja berborak kosong je." Jawab Chanyeol oppa.
"Ji Hyo ah, kitorang nak tanya boleh?" Jimin bertanya. Dia memandang mata aku dalam2. Walaupun,kadang2 abang kembarku ini suka membuli,mengusik aku tapi aku tahu dia tetap sayangkan aku seperti mana Seo Joon dan Chanyeol oppa sayangkan aku. 
"Mwoya? Tanya jela." Aku hanya menjawab tanpa tahu soalan dari Jimin. Jimin memandang Chanyeol sambil mengangkat kening. Entah apa2 diorang ni. Apa bendalah diorang bincangkan entah.
"Ji Hyo kau suka Jungkook?" Terkejut aku dengan soalan dari Jimin. Kenapa tiba2 saja dia tanya camtu? Diorang tahu ke aku terserempak dengan Jungkook tadi? 
"Ke...kenapa kau tanya camtu?" tergagap aku menjawab soalan Jimin dengan soalan.
"Kitorang cuma nak tahu je?" Jawab Jimin sambil memandang tepat ke arahku.
" Dah dia baik mestilah suka. Lau dia jahat,takkanlah nak suka dia. Betul tak?" bagai nak pecah jantungku menjawab. Jimin tersengih memandang Chanyeol oppa.
"Jadi, Ji Hyo cintakan dia?" Chanyeol bertanya pula. Pupp,rasa seperti jantung dah pecah. Kenapalah Chanyeol oppa ni boleh terus teka camtu?
"err,ani ...ya, aniya. Oklah, Ji Hyo nak masuk mandi dulu." Aku terus berdesup berlari masuk ke bilikku. Tak sanggup aku hendak berlama di situ. Baru saja jantungku hendak stabil, tetiba saja aku diserbu dengan soalan panas tadi. 

Jimin dan Chanyeol saling berpandangan sesama mereka. Senyuman terukir di bibir mereka. 
"Hyung, betul la tu? Dia saja nak nafikan." Kata Jimin.
"ha'ah, we have to help them." Kata Chanyeol. Jimin membuka iphonenya dan menaip sesuatu di skrin. Butang send di klik.

***

(Di taman)
Jungkook berasa kecewa kerana dia tak dapat berterus terang tentang perasaannya. Iphone dipoket seluarnya diseluk. Dia mencari nama di contact number dan menaip mesej. Butang send di tekan. Setelah beberapa minit, mesej masuk. Dia lantas membuka mesej dan dibaca. Terukir senyuman dibibirnya.

Bersambung...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po