Langkau ke kandungan utama

Cerpen Fanfic: Park's Family (Part 5)

PARK's FAMILY (PART 5) 

So Hyun mengajak Ji Hyo pergi ke taman pada malam itu. Ji Hyo sebenarnya malas hendak keluar. Dia rasa seperti hendak tidur saja.
"Kau ni mata aku dah mengantuk,yang kau ajak aku kw taman malam2 ni dah kenapa?." rengekku pada So Hyun.
"Alaa, balik nanti kau sambunglah tidur. Sekarang ni ada surprise untuk kau." Kata So Hyun sambil menaip di handphonenya. Aku memandangnya aneh.
" Surprise apa pulak ni? Kau ni ada2 jelah. Macamlah siang besok tak boleh bagi." Leter Ji Hyo menahan mengantuknya. Tangannya menutup mulutnya yang menguap.
"Tak payah bising2. Kau duduk sini je ok. Kejap lagi surprise kau sampai. Aku nak pergi dulu ok." So Hyun mendudukkan aku di bangku di bawah pokok. Lalu, So Hyun berlalu dari situ.
"Ehh,kau nak pegi mana wehh. Janganlah tinggal aku. Aku takut la. Ya,Kim So Hyun ssi. Takkan aku nak duduk sorang2 kat sini." So Hyun tidak peduli dengan panggilan aku. Dia terus pergi dari situ.

Nak tak nak, dalam takut aku terpaksa jugak duduk kat situ menunggu surprise kononnya untuk aku. "Sampai hati kau So Hyun ea,kau tinggal aku kat sini. Aku dahla penakut. Malam2 macam ni macam2 benda ada." Omel Ji Hyo sendiri. Baru aku berkira-kira hendak pergi dari situ, kedengaran nyanyian dibelakangnya.

"I give it to you

jogeum eosaekaesseotjiman
Ijen da jugo sipeo
I give it to you
Ttaeron ulgo useojuneun
Naegen neoppuniran geol 
For you..." 

Kedengaran suara yang bernyanyi di belakang ku. Aku menoleh ke belakang, dan kelihatan Jungkook yang menyanyi. Sekuntum bunga ros di berikan padaku. Aku mengambilnya. selesai bernyanyi, Jungkook melemparkan senyuman kepadaku.
"Ji Hyo ssi, i want to tell you something." Jungkook memegang kedua tanganku dan dikucup lembut. Aku terpinga melihat Jungkook tapi hatiku terasa bahagia.
"What ...is it?" tanyaku. Jungkook menarik nafas seketika sebelum menyambung.

"Ji Hyo ssi, sejak kali pertama kita berjumpa,sejak kita berkenalan,i have fallin in love with you at the first sight." Luah Jungkook. Ji Hyo terkejut dengan luahan Jungkook. Tak sangka Jungkook juga menyimpan perasaan padanya. Air mata bahagia laju menuruni pipinya. Dengan lembut Jungkook mengelap air matanya.
" Ji Hyo, would you be my yeoja chingu?" Tanya Jungkook yang berdiri di hadapannya.
"Nae. Yes i do?" Aku menjawab dengan senyuman diukir dibibirku. Jungkook mencium dahiku dan memelukku.
"Saranghae Ji Hyo ssi."
"Nado saranghae Jungkookie" Jelas kebahagiaan di wajah masing2.

Tiba2 bunyi letupan bunga api bercahaya di langit. Aku memandang ke langit. 
"Wahh.. cantiknya." Pujiku.
"Ji Hyo ah. Chukahei." Jerit So Hyun yang keluar dari balik pokok bersama dengan Jimin. lantas aku memeluk So Hyun.
"Congrates bro. Kau jaga hati adik aku baik2 tau. Kau tak boleh langsung sakitkan hati dia, and kau jangan cuba nak permainkan dia. Lau tak, kau akan menjawab dengan our Park's siblings. Arasseo?" Jimin memberi amaran.
"Nae. Arasseo. I really really really love her. Aku janji aku setia sayangkan dia." Jungkook melemparkan senyum pada aku. Kami sama2 berbahagia.


~THE END~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po